close



 

Tears in Heaven / Eric Clapton
 

Would you know my name
if I saw you in heaven ?
Would you feel the same
if I saw you in heaven ?
I must be strong and carry on.
'Cause I know I don't belong here in heaven.
Would you hold my hand
If I saw you in heaven ?
I'll find my way through night and day.
'Cause I know I just can't stay here in heaven.

Time can bring you down
time can bend your knees.
Time can break your heart
have you begging please.

Begging please...

Beyond the door there's peace I'm sure.
And I know there'll be no more tears in heaven.
Would you know my name
if I saw you in heaven ?
Would you feel the same
if I saw you in heaven ?
I must be strong and carry on.
'Cause I know I don't belong here in heaven.

 

 

Eric Clapton 生於1945330日,是英國歌手。他在青少年開始學彈吉他,當時他對bluesAmerican R&B的音樂十分著迷。後來他成為著名的吉他歌手,創作加上歌唱的天份讓他享盡光榮。可惜在他正走紅時卻染上惡習,吸毒、酗酒開始威脅他的音樂事業。 

 

1990年末期,Clapton的其他幾位吉他的合作夥伴,因為一次直昇機墜落而不幸罹難,造成他極度的悲傷。更慘的是,幾個月之後,他的兒子Conor,又從49層樓高的公寓大樓意外墜落而喪命。他的生命頓時全然陷入一片愁雲慘霧,面對如此慘痛的經歷下,他用最為深沉的哀慟寫出Tears in Heaven,並將這一首獻給他的兒子Conor。也因為這一首得到1992Grammy音樂大獎(那一年他一共獲得六項Grammy音樂獎的殊榮。)

 

 

~~~ 每次聽這一首,總是感動得直吞眼淚,我想有一天我也會去天堂。那一天我可能變老,可能變得跟現在不一樣,也可能比老爸還老。老爸那時還會認得我嗎?我要提醒爸爸說,在天堂見面時要記得握住我的手,讓我知道他就在我身邊。未來的每一天我都會變得更堅強,因為我現在並不屬於天堂,可是我卻要用一輩子去思念我的爸爸。生命或許就是這樣,經歷過的苦難卻成為日後美好的祝福吧。~~~

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    頑子 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()